Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Gabriella Blom - 19 oktober 2009 20:57

Idag var johan och Takida (Miramis) i Dagbladet. Miramis har bytt namn. Han måste ha ett namn som börjar på T när han registreras. Jag tyckte det var jättekul med Takida. Linda och Krisoffer kommer ju från Ånge precis som bandet Skrattande Nya sadeln har kommit till Johan , imorgon ska jag åka dit och kika på den. Har massor med packning mm att göra så jag hinner inte rida. Fast provsitta vill jag nog. Linda höll på att ramla av igår när dom var ute och red. johan hade varit superpigg och brallig. Kunde minsann galoppera på stället och piffa och puffa hur lätt som helst. Kommer att sakna honom. Igår efter jobbet åkte jag ner till Bergsjö och tränade Kicki och Arlequin. Som tur var så hade vi bestämt  att vara i ridhuset. Det var jätte skruttigt väder. A var spänd och springig. Han vill inte gärna spåra i vänster varv. Vi jobbade på det och mycket övergångar för att han skulle lugna ner sig. Sen red vi en del skänkelvikningar först i skritt och sedan i trav. Det gick riktigt bra förutom när dom kom till att flytta undan för höger skänkel i trav. Då var han omöjlig och dum med Kicki. Sprang bara rakt fram.Det här är verkligen ingen lätt häst. Han kan alla knep för att komma undan när han inte vill. Jag vet ju att han kan så jag ställer lite högre krav nu än ibörjan. Vi tog lite galopp också då brallade han och sparkade bakut.  Som tur är skrattade bara kicki och red vidare. Sen var det min tur.han kändes fin direkt när jag satt upp. Det märktes att Kicki fått honom att jobba bra. Mitt mål var att få honom att trava lugnt och avslappnat. Dessutom ville jag få honom att flytta undan för höger skänkel. Började skänkelvikning i skritt. inga problem förutom då att han blir så ambitiös att han flyttar rakt åt sidan. Sen provade jag sluta först höger varv och sedan vänster. Gick hur bra som helst ???? Vänster varv som han var jättetjurig sist gick han jättebra sluta. Så kul :D Vi var lite orolig att han satt fast fortfarande, men jag tror att det mer sitter i huvudet nu. Sen provade jag skänkelvikn trav undan h skänkel. Första stannade han och backade. Sen kände han att jag menade allvar då gick det som en dans. Han måste alltid prova först. Vi avslutade med lugn avslappnad trav där han kändes jättefin. Det var en trött Arlequin som klev ur ridhuset. Han klev rakt på transporten sen. Kicki har fått lite hemläxa tills jag kommer hem. passade på att pussa på Arlequin ordentligt, ska göra detsamma på johan imorgon. Kanske stöter på någon häst i Florida att pussa på, man vet aldrig Cool


(Eller kanske en späckis :)

  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards