Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Gabriella Blom - 14 oktober 2009 20:21


Jag var in på Lindas (Karats matte) blogg och såg en hemsk film med hemska människor som plågade sina hästar.

Började titta på andra filmer om bl a roll kur. Den ena värre än den andra. Kände att jag måste få titta på någonting trevligare. Hittade den här filmen med Anja Beran. Inget våld. Vackra hästar som rids på ett lugnt och harmoniskt sätt. Skrattande

Av Gabriella Blom - 14 oktober 2009 19:26

Min syster skulle operera ögonen idag. Vi har båda väldigt dålig syn -7 :( Nu har hon ledsnat på linser och glasögon. Efter operationen får man ju inte köra bil. Vilket ju känns tryggt (för oss andra som åker omkring på vägarna :)

jag passade på att gå en runda på stan medans jag väntade. Gick in på Stenstans konditori och köpte superläckra bakelser med Vit chokladmousse och hallonpannakotta. Gudomligt Gott. Jag trodde hon skulle vara helblind efter operationen, men hon såg faktiskt. Fast suddigt. Vi köpte thaimat på väg hem. Dom hade sagt att hon skulle ha ont så hon tog värktabletter på vägen hem. Sen fick hon superont !!! I magen :(  Kollade fass och det visade sig att har man problem med gallan så kan man få ont i magen. Efter ett tag blev det i allafall bättre. Hon fick i sig lite mat och hela supergoda bakelsen. Konditoriet ligger Trädgårdsgatan / Esplanaden. Man kan fika där också jättefint.

När jag kom hem provade jag syrrans glasögon som jag fått ärva. Ser jättebra i dom. Gick ut för att njuta av den nya synskärpan. Tog en promenad upp på Norra Berget. Ljuvligt väder. Lagade potatissoppa till middag och har väl mest suttit och läst hela kvällen. Ska lägga ut lite nya annonser på hästar i Polen. Fick bild på en så snygg skimmel vallack Ikar. Blev kär Kyss

  


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards