Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Gabriella Blom - 8 oktober 2009 20:44

Började dagen med tvättstuga. Slut på tvättmedel :( Fick lov att åka till Konsum kl 8 när dom öppnade. Vid 9 åkte jag till Färsta. Johan var nyskodd och fin. Kände sist jag red i skogen att det var väldigt halt på vissa ställen. Härligt att få på broddarna. Skrittade ca 20 min i skogen först. Sen jobbade vi lite i ridhuset. Han tog mycket fina galoppfattningar från skritt, var riktigt pigg. Jag var väldigt stel i benen så det blev inte så mycket nedsittning idag.

Tränade lite på galopp-trav övergångar och avslutade med lite förvänd galopp i båda varv. Han höll galoppen så jag var väldigt nöjd. Det är bra att han är så pigg och tycker att det är roligt att jobba. Det gjorde han inte när jag började rida honom. Dessutom är han så underbar som individ att man mår bra  bara av att vara med honom. Han är en riktigt bra kompis :D Tog en sväng ner till Ica och köpte en korv och lite kaffe. (Onyttig lunch) Sen bar det av till Bergsjö. Arlequin stod och väntade vid utgången. Han börjar sätta lite päls nu. Idag var det inga problem vid uppsittningen han stod helt stilla. Skrittade bort till padocken.Han kändes rakare efter Lisas behandling. Arbetade mycket skritt för han var spänd och ville inte riktigt släppa till. Känns fortfarande stel i vänster varv.Nu petar han inte ut rumpan åt höger, men vill inte riktigt forma sig på volt. Det blev en massa övergångar och lite skänkelvikning. Han försökte springa ifrån jobbet, men jag gav inte upp så på slutet hade han en jättefin trav i båda varv. Det är ingen lätt häst. han vet hur han ska komma undan. Nu blir han inte stressad i allafall och jag vet ju vad han kan ,så nu kan jag kräva lite mer än förut. Han var väldigt nöjd när vi gick hem.

Sen var det bara att hoppa in i Forden och åka den tråkiga vägen hem. Jag har inte ens radio i min bil. Fungerar inte. Börjar vänja mig vid vägen så då känns det inte lika långt. Imorgon ska jag åka till Natalie och hjälpa henne med hästarna. hoppas det blir lika fint väder. Idag har det varit underbart Skrattande


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards