Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Gabriella Blom - 5 oktober 2009 15:18

Idag fick Gunilla prova på att rida johan. Det gick jättebra. Hon red honom högre och kortare i formen. Jag fick också rida så och då gick det riktigt bra att sitta ner i traven. Fick träna på övergångar galopp trav. Vilket inte är det lättaste, men han var duktig. På slutet provade vi på några passagesteg. Jättesvårt men när han gör det så gör han det mycket bra. Verkar som Gunilla tyckte om att rida honom för hon ville gärna rida igen :D Jag var jättenöjd efter träningen.  Fick lite fika hos Linda och sen for jag vidare till nästa ställe. Har lovat hjälpa Natalie med Albin 4-årig connemara vallack. Han var riktigt pigg idag, vilket är positivt då han brukar kunna lata sig lite. Tycker han kändes mycket bättre än sist jag red honom. Blir dock lite rak på volterna, mest i höger varv. Red övergångar, flyttade bogarna och försökte få honom lite mer engagerad bak. På slutet flyttade vi skänkelvikning i skritt, han var jätteduktig. Två mycket olika hästar och det gillar jag. Man lär sig väldigt mycket av att rida olika hästar.

Det är dessutom intressant att höra vilka råd och övningar folk brukar få göra med sina hästar när dom tränar.

Ofta fungerar det inte , men dom får ändå göra samma sak om och om igen. Det är lite konstigt med ridning tycker jag. Ingen ifrågasätter metoden trots att det inte fungerar eller blir någon skillnad.

Skulle jag tapetsera och det visar sig att tapeten inte fäster på väggen. Vad gör jag?  Fortsätter ösa på mer tapetklister eller provar en annan sort ???? Jag skulle nog prova ett annat klister.

Jag tycker att man ska vara flexibel när det gäller hästar och ridning. Det som fungerar på en är inte säkert

fungerar på en annan. Det är ju mycket som spelar in. Dessutom tar det ju olika lång tid för hästar att lära.

Precis som för oss människor. Natalie tog lite kort och lovade att skicka till mig om det blev något bra.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards