Alla inlägg den 30 augusti 2009

Av Gabriella Blom - 30 augusti 2009 17:49

Igår åkte jag först ut till Karat. Sadeln var rätt stor så jag fick padda upp den. Annars satt den bra. Fast det är ju svårt att se hur det blir när alla muskler är på plats. Karat har en bra rygg så jag tror inte det ska vara något problem med sadlar. Zaldisadeln var underbar att rida i. Väldigt skön och man satt stadigt fast ändå inte låst trots dom stora knästöden. Måste fundera på den. Ska prova min kompis County sadel också. Tog med sadeln när vi åkte till Bergsjö. Kicki provsatt och ville också ha en :) Fast hon vill ha en svart eftersom alla hennes träns är svarta. För mig spelar det ingen roll eftersom jag bara har ett gammalt cob träns till Karat. Blir det ny sadel så kan jag köpa nytt träns också. Vi åkte iväg till Knoppe för att rida islandshäst. Jag skulle få en "utmaning" sa Sarah när vi kom. En svart vallack som det kunde bli lite fart på :) Han var kraftig med fin hals. Väldigt pigg och känslig, jätterolig och fin. Precis när vi red iväg började det regna.  Bara en skur som tur var.Annars gick turen bra. Efteråt satt vi utanför stallet och fikade. Dom har en ljuvlig utsikt över sjön. Idag har jag och Karat varit ute i skogen en tur. Helt plötsligt var allt vatten farligt igen :/ Det har ju gått bra nu ett tag. Annars var han väldigt pigg, men känner fortfarande av tandraspningen. Imorgon ska han få vila.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards