Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Gabriella Blom - 10 augusti 2009 22:21

Det är något speciellt med Karat. Kan inte säga exakt vad det är, men jag tycker så otroligt mycket om honom.Idag var vi ute på vår första ridtur i Färsta. Han är så himla cool :) Lugn och pålitlig, men visst kan han reagera om det dyker upp något hastigt. Fast det känns som att han litar på mig. Klättrade uppför mördarbacken bakom ridhuset. Jättebra för att bygga ryggmuskler.Red en kort stund i paddocken hos Linda. Har inte ridit i paddock förut. Han var lite seg i början, men jag red en del övergångar skritt trav och då kom han igång riktigt bra. Jag tror att han kommer att bli vääääldigt fin när han blir stor =) Ska väl prova på att hoppa lite också. Pyttehinder till att börja med. Ringde en tjej som sökte häst. Hon hade köpt en häst från Polen för 10 år sedan, med samma pappa som Karat. Den hade varit helt fantastisk, hon hade hoppat 1.40 med honom. Det bådar ju gott inför framtiden. Jobbar till 20 imorgon ,sen är jag ledig i 5 dagar. Gud vad härligt. Måste åka och köpa mat åt Karat imorgon. Alltid är det något. Tänkte inte rida imorgon. Men jag längtar efter min lilla häst.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards