Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Gabriella Blom - 16 augusti 2009 16:21

Såg att det gått 6 dagar sedan jag skrev sist. Förstår inte att dagarna går så fort. Det har hänt en hel del kan man säga.Torsdag morgon ringer linda och berättar att min häst är borta ???? Skyndar dit såklart. På vägen började jag känna mig smått orolig, men hade inte någon känsla av att det hänt något allvarligt. hämtade grimma och grimskaft och funderade vart jag skulle leta. Bestämde mig för ridskolan, tänkte att han borde gått dit där det finns hästar. Mycket riktigt så stod han i en box och mumsade hö :) Tack och lov. Han hade dock varit ner till Max kl 4 på morgonen så polisen hade ringt dom. Det är inte så jättelångt dit om man genar över lägdorna. Fast jag förstår inte vad han skulle dit och göra. Han hade gått rakt genom hagen. Kände väl att det inte fanns någon ström.Linda skulle åka bort och jag tordes inte ha kvar honom där. Fick alltså packa ihop och lasta på igen. Den här gången bar det av till Alnön.Hade pratat med lena som har stallet att jag skulle behöva en plats och som tur är kunde jag komma direkt. Dom andra hästarna är på bete så han står själv ett par veckor. Karat är världens cooling bryr sig inte alls om att stå själv eller nya ställen.Idag var vi ut i skogen och blev dyblöta. Det var uppehåll när vi red iväg ,men mitt ute efter vägen började det ösregna. Jag var blöt in til lunderkläderna. Karat var jätteduktig, han har ju tappat v framsko så han är lite öm. hoppas PO kan komma och slå på den imorgon.

I fredags var jag iväg till Härnösand och träffade LLegado, eller Ville som han kallas. Vilken fin häst riktigt fin hals :) Han är 1.60,men känns mycket större än Arlequin. Först red Anna, hon berättade att han varit väldigt spänd och busig ibörjan. Nu tyckte jag han skötte sig mycket bra. Han verkade trivas både med omgivningarna och Anna. Han blev lite kort i halsen och gick inte fram riktigt. Sen fick jag rida :D Man fick sitta med väldigt lätt kontakt och tänka mycket framåt. Då kom han igång bra med bakbenen. Han hade en underbar galopp, men lutade innåt i vänster varv. Han kommer att bli jättefin med mer muskler och rätt arbete. Det var en riktigt trevlig bekantskap. Ser fram emot nästa gång jag ska åka dit. Måste ta med kameran.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards