Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Gabriella Blom - 18 augusti 2009 11:18

Per Ola kom och slog på Karats tappade sko. Kl 8 var jag i stallet. Det var faktiskt rätt skönt att kliva upp tidigt. Måste väl vänja mig nu när skolan börjar. Tog en tur i skogen skrittade ca 40 min. Det är lite stenigt så han får lära sig lyfta på fötterna. Sedan red jag en liten runda i paddocken. han formade sig mycket bätre i sidorna. Men är väldigt tjafsig i munnen trots att jag är väldigt mjuk i handen. Dom sa att hans tänder skulle vara fixade. men jag kände efter och han var riktigt vass. Gud vad jag blir trött på folk. Måste fixa tandraspning snarast. Det kan ju också vara en av anledningarna till att han var tunn när han kom. han är i allafall jätteduktig. Går genom vattenpölar nu :) Han behöver röra på sig mycket, mycket spring i benen. Fast på ett bra sätt. Pratade med Linda idag att jag inte kommer hinna rida Johan så mycket nu när jag har egen häst. Hon förstod det och dessutom tycker hon att Johan blivit så fin att hon gärna rider honom själv nu. Det känns ju riktigt roligt :) Nu ska jag lägga ner jobb på Karat så att han också blir riktigt fin. Det finns potential.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards