Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Gabriella Blom - 20 augusti 2009 15:37

Imorse blev jag väckt av att Johannes ropade "Mamma det ligger en död råtta i min säng". Han var inte alls speciellt glad. Måste varit Mimmi som fångat den och ville visa sin Husse. Det var en liten näbbmus. Fick ta rätt på den och slänga den i skogen, bort med alla lakan och in med Johannes i duschen. Behöver jag säga att han inte alls vill sova på torpet mer. Är inne i stan och städar lägenheten, blir rätt dammigt när det stått tomt hela sommaren. Har varit ut på Alnö och ridit min guldklimp.Han är så fin. När jag tog av grimman och skulle tränsa så tröck han pannan mot min mage och ville stå och kramas :) Han var väldigt pigg när vi gav oss iväg. En hund hoppade fram och skällde så han blev rädd. Fast det sköna är att han bara blir rädd sen är det liksom bra.Han blir inte nervös eller het. Vi red bort mot Alnö ridklubb. Provade lite i paddocken där. I skritten var han väldigt fin idag. På slutet behövde jag bara sätta ner rumpan i sadeln och ta tyglarna försiktigt så gick han i jättefin form. Traven var bitvis bra. Galopperade lite men det känns att han inte orkar. Det var några små hinder framme på "framhoppningen" så vi tog några skutt. Han var lite trött men tvekade inte alls utan hoppade över. Tror att han tyckte det var lite väl lågt, typ 30 cm :) Jag red inte så länge men tycker att han gjorde jättebra ifrån sig. Red Johan igår också. Han har verkligen blivit fin nu. Gör jättefina galoppfattningar och flyttar bra för skänkeln.  Det är så roligt när träningen ger resultat. Det har gått rätt fort ändå med tanke på hur han var när jag började rida. Nej nu måste jag fortsätta städa. Imorgon är det jobb igen och jag ska försäka hinna rida Karat på fm. det är så roligt att ha en häst som man riktigt längtar efter att få rida :D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards