Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Gabriella Blom - 22 augusti 2009 09:32

Uppe tidigt, jag har hand om stallet i helgen. Min kära syster påpekade att ordet tröck inte finns :) Tyckte det såg konstigt ut när jag skrev, fast min hjärna fungerar inte alltid så bra. Igår red jag Karat, först några varv på banan runt hagarna. Han stod helt stilla när jag skulle kliva upp. I skritten gick han stadigt i form och var jätteduktig :) Efter 20 min red jag in i paddocken. Red åttvolter i trav och ta mig sjutton började han inte arbeta korrekt i traven också. Det som är lite svårt är att han vill springa ifrån och tar man i tygeln då blir det stopp. Jag rider väldigt korta pass eftersom han inte orkar riktigt. Fast jag tycker det är viktigt att han arbetar i rätt form så han bygger muskler. Det börjar synas på ryggen och rumpan redan. Jag är själv förvånad att jag tycker så mycket om den här lilla herrn. Jag har ju träffat så många hästar i mina dagar. Men som sagt det är något speciellt med Karat :D Ska iväg och jobba idag. Det regnar så jag tror det kommer att vara mycket folk i Birsta.Vi har fått in en massa snygga höstnyheter på jobbet. Så alla som har en gubbe stl 2XL eller mer kan komma in och hälsa på :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards