Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Gabriella Blom - 28 augusti 2009 20:38

Nu visas ettan.Har sett den några gånger så jag sitter med datorn i knät. Red Karat på fm. Först var han lite tjafsig i munnen och ovillig att jobba korrekt. Vi red ut i skogen 40 min och i paddocken ca 15. Efter en stunds klivande över stock och sten blev han mycket mjukare. Han tycker det är rätt trist och jobbigt i paddocken, helst vänster varv. Men på slutet gick han i bra form både skritt och trav. Tar korta pass så att han ska tycka det är ok, fast då får han jobba på också. Sen städade jag hemma och plockade in alla kläder i garderoberna. Åkte på Kings för att titta på ridskor till Micke. Vi ska ju rida islandshäst imorgon :D Lånade hem en mörkbrun Zaldisadel som är ett mellanting mellan spansk och dressyrsadel. Ska bli jättespännande att prova om den passar på Karat. Tror han passar i den färgen också eftersom han är så ljus. jag och Kicki for iväg till Linda.

Jag skulle rida Miramis, den 3-åriga hingsten och Kicki skulle prova Johan. det var första gången jag red hingsten, han är otroligt snäll. Rör sig mjukt och är stöpt i rätt form. Kommer att bli så fin. Tyckte det var läbbigt att gå in i ridtältet, men efter lite påtryckning gick det bra. Skrittade mest och red lite övergångar.Han är jätteduktig. Kicki var helt slut efter att ha ridit Johan. Han är inte så snäll mot nya ryttare, vet att han kan komma undan. Hon skrattade när han började trava. Hade aldrig varit med om något liknande. Han tar ju rätt stora kliv. Jag red en stund och han var verkligen fin. kunde t o m sitta ner bra i traven. Vi känner ju varandra rätt bra vid det här laget. På måndag ska jag träna för Gunilla :D Åh va roligt det ska bli

Nu ska jag njuta av filmen och äta lite Cheeze balls.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards