Alla inlägg under april 2010

Av Gabriella Blom - 12 april 2010 07:30

Fre morgon kom Cissi och tog av skorna och verkade Rafa. På vägen hem började jag må jättedåligt   . Superont i huvudet och illamående. Skulle iväg och jobba, men jag blev hemma. Låg hela dagen. Fy vad tråkigt. Lördag hade jag fortfarande ont i huvudet , men inget illamående. Tillbringade dagen i sängen. Anna var iväg och hoppade med Wille. Tråkigt att jag inte kunde följa med. På em pallrade jag mig upp (med hjälp av Treo) och åkte till stallet. Hämtade Frida så hon red medans jag fixade resten. Kände att jag inte alls var så pigg som jag trott. Fast allting går med lite vilja. Bestämde mig för att jobba söndag. Så gårdagen tillbringade jag i Birsta City. Det var roligt att jobba igen. Dagen gick hyfsat fort. Hade med ombyte så jag åkte till stallet efter jobbet. Det var härligt väder, men inte så jättevarmt. Träffade Nina så jag frågade om hon kunde hjälpa mig hoppa Rafa. Jag har några som vill se film när hon hoppar. Vi bestämde att vi ska gå till ridhuset idag och filma. Det ska bli jättekul. Nina har ju aldrig ridit Rafa. Red ut igår. Provade ett nytt bett , 3 delat m D-ringar. Funkade rätt bra, men det är nog dags att raspa tänderna på lilltjejen. Annars kändes hon jättefin. Tog höger galopp varenda gång   .

Av Gabriella Blom - 10 april 2010 14:03


Anna hoppade med Wille på Färsta idag. Tyvärr kunde jag inte vara med eftersom jag är sjuk   

Av Gabriella Blom - 8 april 2010 20:03

Fick en fråga om vad Djävulsklo är. Jo det är en växt som växer i Afrika. Den anses hjälpa vid artrit med smärtor eller inflammation, vid olika typer av ledproblem t ex förslitningar samt förändringar i benvävanden. Anses även vara anti-inflammatorisk, lugnade samt stimulera matsmältningen.

Arnika :Arnika kallas också för slåttergubbe och är en av våra viktigaste läkeväxter. Den aktiverar och harmoniserar formkraften, den har en stark förmåga att återställa strukturskador i vävnad, muskler och skelett. Den stärker blodcirkulationen, lindrar smärta och tar ner svullnad. Arnika används främst vid akuta olycksfall såsom stukning, vrickning, klämskador, bulor, blåmärken och hjärnskakning, men även vid led- och muskelsmärtor, onda knän eller armbågar och åderbråck


Jag använder själv arnika gel så fort jag har ont någonstans. Vrickningar , värk, nackspärr mm. Fungerar superbra. Föredrar naturmedel framför starka värktabletter    

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards