Alla inlägg den 5 april 2010

Av Gabriella Blom - 5 april 2010 18:51

Nu vill jag ha soool och lite värme. Igår fick Rafa vila. Jobbade hela dagen och var  sedan bjuden på påskmiddag hos mamma o pappa. I Birsta var det strålande solsken, men i stan världens dimma. Skumt väder. Vi åt jättegod mat och äppelpaj. MUMS !!!!  Idag åkte jag ut och fixade stallet. Tog med sadeln och drog sedan iväg till Bergsjö. Kicki stod och väntade så vi lastade på och for iväg till ridhuset. Först var vi ensamma, men sedan kom det in en tjej med en fux. Han kunde vara lite brallig, så hon longerade honom först. TjoHoo. Rena rodeon var det. Arlequin var jätteduktig som inte blev livrädd. Han var däremot lite taskig mot Kicki som verkligen gjorde allt rätt. Ibland testar han i överhand. Det blev en massa övergångar på volt och liten fyrkant. På slutet skärpte han till sig. Provade galopp och han höll högergaloppen idag. Sen fick jag rida lite   . Först prostesterade han . Så fort jag försökte räta ut honom i höger varv blev han sur. Tog det lugnt och försiktigt och på slutet var han riktigt fin. Mjuk lugn trav och helt avslappnad   . Kicki såg att han klev på och arbetade med ryggen på ett helt annat sätt.  Sadeln är verkligen viktig både för häst och ryttare.

Hade tänkt rida Rafa ikväll, men det blev sent och vädret är ju så pissigt. Tar en långtur imorgon istället. Cissi kommer o skor Wille och jag ska rida honom oxå.

Av Gabriella Blom - 5 april 2010 18:51

Nu vill jag ha soool och lite värme. Igår fick Rafa vila. Jobbade hela dagen och var  sedan bjuden på påskmiddag hos mamma o pappa. I Birsta var det strålande solsken, men i stan världens dimma. Skumt väder. Vi åt jättegod mat och äppelpaj. MUMS !!!!  Idag åkte jag ut och fixade stallet. Tog med sadeln och drog sedan iväg till Bergsjö. Kicki stod och väntade så vi lastade på och for iväg till ridhuset. Först var vi ensamma, men sedan kom det in en tjej med en fux. Han kunde vara lite brallig, så hon longerade honom först. TjoHoo. Rena rodeon var det. Arlequin var jätteduktig som inte blev livrädd. Han var däremot lite taskig mot Kicki som verkligen gjorde allt rätt. Ibland testar han i överhand. Det blev en massa övergångar på volt och liten fyrkant. På slutet skärpte han till sig. Provade galopp och han höll högergaloppen idag. Sen fick jag rida lite   . Först prostesterade han . Så fort jag försökte räta ut honom i höger varv blev han sur. Tog det lugnt och försiktigt och på slutet var han riktigt fin. Mjuk lugn trav och helt avslappnad   . Kicki såg att han klev på och arbetade med ryggen på ett helt annat sätt.  Sadeln är verkligen viktig både för häst och ryttare.

Hade tänkt rida Rafa ikväll, men det blev sent och vädret är ju så pissigt. Tar en långtur imorgon istället. Cissi kommer o skor Wille och jag ska rida honom oxå.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards