Alla inlägg den 16 april 2010

Av Gabriella Blom - 16 april 2010 07:44

Jag njuter verkligen av solen och att snön börjar försvinna. Igår red jag ut i skogen. Tyvärr blev vi hindrade av ett dike och en sjö mitt på stigen. Eftersom jag inte visste hur det såg på marken ville jag inte rida igenom. Fick vända :( Det var underbart soligt och varmt. Red tillbaka hem och trimmade lite i paddocken. Rafa kändes sååå fin. Red mycket volter i skritt och trav. Det är fortfarande blött och mjukt i paddocken så när det var dags för galopp red jag ut på banan. Hon gör fina fattningar nu, men det är fortfarande en hel del jobb med galoppen. Rafa visades ju i Polen som 4-åring och har sedan fått 2 föl. Man förstår ju att det tar ett tag att bygga upp muskler och styrka efter det. Jag tycker så mycket om den här hästen. Hon är verkligen så vänlig och glad. Dessutom har hon ju lätt för sig och gör alltid så gott hon kan. Idag jobbar jag till 17 så det blir en kvällstur till stallet. Nu är det ju ljust länge. Jag är ledig i helgen   . Imorgon ska jag ta hand om Wille eftersom Anna åkt hem till Härnösand på skolträff. red honom i utepaddocken i förrgår. Han kändes riktigt fin. Anders behandling verkar ha hjälpt en del. Jag red skolor och flyttade lite för skänkeln. Han var bättre i höger galopp, men jag krävde inte så mycket utan red på stor volt. Det var jättekul att rida honom igen. Ren njutning   Nu är det klart att jag jobbar sista dagen den 15 maj. Håller på att söka andra jobb så håll tummarna.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards