Alla inlägg den 13 april 2010

Av Gabriella Blom - 13 april 2010 20:06

Som ni ser på alla bilder så följde jag med Anna och fotade idag :) Först red hon Wille och sedan Johan. Linda ville att jag skulle rida Johan lite och känna på galoppen. Hade ju inte precis stylat mig, men jag fick ändå vara med på bild. Det är väl ingen som lägger märke till vem som sitter på ryggen på världens vackraste häst   . Tyvärr sitter jag som ett arsel i hans nya sadel. Vi passar inte alls ihop. Dessutom hade jag alldeles för korta stigläder. Men, men ni får stå ut med min dåliga sits. Jag har inte ridit Johan på ett tag . I början fick jag inte med utsidan alls, han gled iväg åt både höger och vänster. Fast pigg var han   . Det känns verkligen att han blivit starkare. Innan jag åkte till Linda så var jag ut på Alnön och red Rafa. Först kändes hon stel och ovillig.  Hon fick trava igång i fri form. Sedan koncentrerade jag mig på att få henne rund och mjuk. Dom sista 10 minuterna var hon sååå fin   . Rund och fin, lätt i munnen och jobbade på bra bak. Hon tar hellre höger än vänster galopp nu, vilket jag ser som positivt att hon bytt sida. Imorgon får hon nog vila. Hon har ju varit så duktig nu med hoppningen och allt. Skrev ju aldrig om det förresten. Jag frågade Nina i stallet om hon inte kunde hjälpa mig så att jag kunde filma. Jovisst sa hon :) Tack snälla Nina. Rafa var jätteduktig. Dom hoppade ca 80 cm och sedan fick hon löshoppa 1.10 Gick riktigt bra. Rafa var rejält trött och nöjd efter det. Lill gumman   

Av Gabriella Blom - 13 april 2010 20:05

          

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards