Alla inlägg den 3 april 2010

Av Gabriella Blom - 3 april 2010 19:24

Fredag kväll åkte jag till stallet. Tala om spöregn. Ville knappt kliva ur bilen. Hade lite problem att få på dom nya bettringarna. Men skam den som ger sig. Tyvärr är bettet en storlek för litet, red med det ändå. Tog banan , slutade regna tack och lov :) Red massor av övergångar. Rafa var så fin i handen och jobbade helt rätt. Red inte alls länge, men jag var väldigt nöjd. Det blir iväg och köpa ett längre bett till veckan. Igår tog jag sovmorgon, sedan jobbade jag till 18. Rätt mycket folk i Birsta. Det var härligt att gå från jobbet och solen lyste. Othilia hade lånat rafa så jag behövde inte åka till stallet. Hämtade Anna och vi for till Linda och mockade åt Wille. Han fick vila. Idag klev jag upp 8 och åkte till stallet. Red på hackamore igen. Hade tänkt rida ut i skogen, men det var så dåligt underlag att jag red hem igen. Det blev runt banan igen. Fortsatte med övergångar. Rafa var inte alls lika stark på hackamoret idag. Tränade även på att flytta rumpan på henne. Funkar helt ok. Tog några galoppfattningar och det gjorde hon perfekt. Både höger och vänster, lugn rund fin galopp   . Red inte länge idag heller. När hon jobbar så bra är jag nöjd. ingen mening att pressa henne så att det blir för jobbigt. Skulle iväg och jobba oxå. Idag har det varit jäääätte mycket folk i Birsta. Jag som trodde alla var hemma och åt ägg på påsk   . Har precis ätit och ska slänga in en äppelstrudel i ugnen snart. Mums. Det blir en lugn kväll. GLAD PÅSK

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards