Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Gabriella Blom - 14 juni 2010 20:48

Ikväll har jag varit ute i skogen med Lappen. Sitter med ett stort leende på läpparna hela ridturen. Vilken underbar häst   . Tänkte höja ribban lite så jag började med backen bakom ridhuset. Alla hästar brukar bli trötta och sega där, men inte Lappen inte. Han tog i för kung och fosterland och hade travat hela backen upp om han fått. Fick säga åt honom att det var skritt som gällde. Kände att han inte blev speciellt trött så jag travade korta bitar i skogen. Han arbetade med rygg och bakben och sökte sig ner i form även i traven.  Har nog aldrig ridit någon häst som varit så lättlärd. Jag kan ställa och forma honom åt båda håll nu. Han lyssnar verkligen på vad jag vill. När vi kom tillbaks så strechade jag frambenen och åt sidan m en morot. Han är mycket stelare åt höger, så det får vi jobba med. Längtar verkligen efter att få rida honom varje dag.  Imorgon ska jag rida Takida, men tar kanske en liten tur m Lappen oxå   . Idag var ju första dagen på Bolagsverket. Tjejerna som jobbar i receptionen är jättetrevliga. Det är mycket att lära, men det känns kul att det är så varierande saker man ska göra. Tiden gick verkligen snabbt. Har tittat på finalen på Top Model. För första gången vann den tjej som jag ville skulle vinna. Äntligen väljer dom rätt.

Ovido - Quiz & Flashcards