Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Gabriella Blom - 9 juni 2010 12:18

Ska åka iväg till syster i Stöde och hämta en gräsklippare som jag ska få låna till torpet. Är lovad rabarberpaj   Det tackar man aldrig nej till. Ska iväg till Birsta en sväng först.  Igår fick Lappen vila. Red ut på Takida, han känns lite trött nu. På em åkte jag iväg till Dingersjö och tränade Lisa och Early. Fick rida honom och han kändes jättefin trots att det var rena berg och dalbanan i paddocken. Hårt och mjukt om vartannat och stora gropar. På slutet provade jag att galoppera. Det känns verkligen att han blivit starkare. Idag har jag skrittat ut på Lappen. Han sökte sig nästan genast ner i form och började arbeta med ryggen    . Tror aldrig jag träffat en så snäll och go häst som dessutom har så lätt för sig. Vill inte rida i dom brantaste backarna pga belastningen (han har ju en lätt övervikt :)så vi försökte rida in i skogen. Fast det blev för mycket grenar så vi fick vända. När Wille kom först blev Lappen riktigt pigg.Men han är väldigt lydig och skulle aldrig sticka. Han travade lugnt och fint i form en bit. Det kändes superbra.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards