Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Gabriella Blom - 19 februari 2010 22:01

Klev upp kl 6, på med ridkläderna och iväg till stallet. Hämtade Anna på vägen. Jag skulle träna kl 9 och sedan börja jobba 12 så vi hade lite bråttom. Vi hann i allafall. Wille var jätteduktig på träningen idag   Han var väldigt lugn och höger varv gick mycket bättre. Anna filmade så jag håller på att ladda upp filmerna på youtube. Jag tycker att han är bättre i formen , men kliver inte på lika bra bak. Tror han kan vara stel efter att han satt fast i snöhögen. Vi tränade på övergångar och uppridning på medellinjen- halt. Serpentiner och att vända snett igenom i galopp. På slutet tränade vi travökningar. Då klev han på bra bak, men behöver bli bättre fram. Det var jätteroligt att träna. Det har blivit stor skillnad från första gången. Jag är jättenöjd. Kul att se att man kan träna en häst trots att man mest rider utomhus. Jag är noga med att jobba hästen även när jag rider ut. Jag hann till jobbet i tid. Det var inte speciellt mycket folk i Birsta idag. är jättetrött. Har sovmorgon eftersom jag börjar 12 imorgon. Underbart. Tänkte rida på kvällen. hoppas att det inte blir oväder.

Ovido - Quiz & Flashcards