Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Gabriella Blom - 6 februari 2010 19:45

Igår skulle det komma en tjej och titta på Rafa. Jag har inte satt ut någon annons än. Hon söker i allafall en ny häst och tyckte Rafa lät intressant. Vi bestämde oss för att åka till Färsta. Jag visste från förra ägaren att Rafa kunde vara svårt att lasta. Dessutom har vi ju inte hunnit lära känna varandra ordentligt. vi provade först som vanligt men hon ville inte. Hade lite ont om tid också. Tog in henne i stallet och backade finkan emot, då gick det bra. När vi kom fram var ju allting nytt. Hon är pigg och uppmärksam , men inte alls besvärlig. Vi fick vara i tältet eftersom ridhuset var bokat. Rafa var hur cool som helst. Vid ett tillfälle rasade det snö från taket. Hon brydde sig inte alls. Lade fram en bom som vi travade över. Hon travade över helt obekymrat   . Jag är väldigt förtjust i den här damen. Jag har bara ridit henne några gånger , men det känns skillnad redan. Hon var mjuk i handen och travade i bra tempo. Dessutom är hon stadig i formen i övergångarna vilket är mycket ovanligt på en såpass lite riden häst. Galoppen behöver jobbas med. Helst vänster där hon gärna vill springa lite snabbare för att hålla balansen. Positivt var att hon inte dök fullt lika mycket som gången innan. Det här kommer att kunna bli en riktigt fin dressyrhäst.Hon har riktigt fin sida och utstrålar arbetsvilja och glädje i ridningen. Jag ska prova att hoppa henne uppsutten när hon får på sig skor. Fast i dagsläget kan man nog inte förvänta sig så mycket. Hon behöver stärka galoppen innan man kan ge sig på några högre hinder. Det gick bra med provridningen. Ryttaren var mjuk och försiktig och tog god tid på sig. Hon ska komma tillbaks till veckan så ska vi rida utomhus.

Det enda jobbiga var att när vi skulle hem hade vi ingen stalldörr att backa emot. vi försökte med allt men det gick inte. Då gick jag bort till Linda o Kristoffer och vi provade i deras stall. Det var bara jag och Anna då och vi fick kämpa. Till slut fick vi in henne i transporten. Tack snälla Anna för hjälpen   Det blir till att träna lastning. I lugn och ro. Jag blev filmad när jag red, så jag ska försöka få filmen och lägga ut på youtube. Det ska bli roligt att se.

Idag har jag ridit Llegado på morgonen. Han var pigg men lugn. Sen har jag jobbat. Nu blir det en påse chips och Melodifestivalen.

Ovido - Quiz & Flashcards