Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Gabriella Blom - 12 februari 2010 17:29

Det blev ingen träning för oss idag.   Mimmis öga är helt igenmurat   . Hela kinden är som ett stort sår. Fick åka in till veterinären på morgonen. Dom tog prover och det är allergi hon har och bakterier i ögat. Nu har jag varit och tagit ut allergimedicin och pencellin.   Inte lätt att få i henne tabletter, men jag blir väl van. När jag varit hem med Mimmi så åkte jag till stallet. llegado stod ju inne och väntade så jag tog honom först. Red upp till Säter , tänkte rida upp förbi ridhuset till vändplan. Mötte fler bilar. En körde skitfort. Det tyckte inte Legado om , inte jag heller. Vissa bilister är totalt hjärndöda. Jag trodde Llegado skulle vara trött idag efter hoppningen. Icke sa nicke. Pigg och glad   . Det var inte plogat så vi galopperade i snön upp till planen. Han jobbade på riktigt bra. Klev av och gick sista biten (tårna var som isbitar), då var han så lugn och snäll.

Gjorde klart i stallet innan jag tog in Rafa. Red några varv runt travbanan och sedan i paddocken. Dom andra hästarna var helt stolliga i hagen. Bockade och for omkring. Vilket gjorde Rafa aningen okoncentrerad ibörjan. Fullt förståeligt. Dock inga tendenser att hänga med i buset. Red mycket övergångar för att få henne att kliva in mer under sig. Gick riktigt bra. Jobbade på att få högersidan mjukare. Sedan galoppfattningar. Hela paddocken är inte plogad så det blev bara galopp i korta bitar. Hon har inte riktigt förstått mina hjälper än. Blir fel galopp ibland. Fast det brukar gå till sig rätt snabbt. Det var samma med Llegado. Jag fattar för inner sittben/skänkel. Ofta har hästarna lärt sig att fatta för ytter så då blir det lite konstigt. Roligt var det i allafall. Hon var jätteduktig. Imorgon får hästarna vila (jag med ). Sovmorgon och slappdag. Känner mig trött i hela kroppen. På söndag ska jag och Anna rida ut. Vi skjuter upp filmningen av Rafa tills nästa vecka. Är jättesugen på att hoppa med henne också. Ha ha börjar låta som värsta hoppryttaren, jag som är dressyrtant   

Ovido - Quiz & Flashcards