Alla inlägg den 21 december 2008

Av Gabriella Blom - 21 december 2008 20:29

Äntligen kom vi iväg till Bergsjö. Det blev jag och Micke, Johannes for till badhuset med en kompis, fick höra sedan att dom varit hos Arvids mormor och gjort julgodis efter badet. Han hade haft en jättebra dag :) Jag red Arlequin först i ca 20 min. Han kändes jättefin mycket mjukare i traven och väldigt nöjd. det var så roligt att rida honom igen. Han blir trött rätt snabbt för det är fortfarande en del muskler som ska byggas. Micke filmade litegrann och det syns att han inte är helt stadig men han gör så gott han kan för dagen. Det tycker jag är viktigast.Efter mig red Kicki och jag visade henne hur hon skule kontrollera bogarna i en  början på öppna och sluta.Det gick riktigt bra efter en stund, mycket instruktioner att hålla reda på. Det har verkligen blivit stor skillnad från vår första lektion. Jättekul. Matilda fick skritta av Arlequin och hon var så duktig. Han var väldigt lugn och avslappnad. Var till stallet och tog ut hästarna imorse.Även om jag var trött så är det skönt att komma ut tidigt.Imorgon ska jag också ta ut dom och dessutom rida Moro igen. Vet inte om jag ska rida ut eller i ridhuset. Får se vad det är för väder. Just nu snöar det som bara den.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards