Alla inlägg den 9 april 2011

Av Gabriella Blom - 9 april 2011 19:49

Glömde såklar ta med kameran. var iväg till Delsbo och tittade på 2 varmblod. Först red jag en 6 årig val ca 158 cm mkh. Jättetrevlig häst, lätt för att söka sig i form och riktigt mjuk att sitta på. Blev lite tjurig när jag försökte flytta honom, men det blir säkert inga problem med lite träning. Sedan red jag ett sto, men det kändes som att hon hade någon typ av låsning i ryggen så det blev en kort tur. Köparen bestämde sig för valacken . Skulle själv inte haft någonting emot en så trevlig häst :) Åkte med Kicki till Bergsjö för jag skulle rida ut med henne. Hon på Arlequin och jag skulle låna ett sto som heter Lucy. Världens vackraste tjej :) D-ponny fux med vit lockig man. Jättesnäll, men har inte blivit riden på länge pga ägarens tidsbrist. Vi skrittade ut en tur och jag måste säga att jag är imponerad av alla hästar jag ridit idag. trots full storm har dom varit jättelugna. Arlequin såg jättefin ut. När jag red honom i fredags var han superfin. Det var lerigt i paddocken men jag la ut en bom i mitten och red över. Först trav sedan galopp. han var så duktig. Jämn fin galopp mot över och efter bommen. Brukar ju kunna vara svårt, men han var jättefokuserad och lyssnade på mig . Vi ska väl ge oss på lite hinder när paddocken har torkat upp. Tyvärr ligger inte min hoppsadel något vidare på honom. den är för rak. Någon som har en lätt böjd hoppsadel och vill byta ???? Min är en Globus 16 tum normal mot vid bom. Imorgon bär det iväg till Härnösand . Rapport kommer senare .

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards