Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Gabriella Blom - 18 juli 2010 08:43

Många har ju undrat vem som egentligen äger Lappen. Jo det gör faktiskt jag   . Jag har fått honom av min bästaste vän Anna. Det är jag otroligt glad och tacksam för. För Lappen och mig var det kärlek vid första ögonkastet. För några år sedan hade jag en bild av den häst jag skulle ha. Den skulle vara stor och maffig och bli min blivande tävlingshäst. Under årens lopp har jag förstått att storleken på hästen inte har någon betydelse, inte heller ras. Det jag uppskattar mest hos en häst är ridbarhet och vilja. Lapp Jo har  båda delarna. Jag har ridit väldigt många olika hästar. Allt från ponny till frieser. En sak är säker, alla hästar har varit olika. Vissa raser har ju fördelar när det gäller olika saker såklart, men det kan ju variera väldigt från häst till häst. För mig är utbildningen och vägen viktigast. Att styra runt på en tävlingsbana är inte riktigt min grej faktiskt. Det kan vara kul ibland, men det är inte mitt mål. Däremot ser jag fram emot att visa dom som tvivlar att en liten brun kallblodstravare visst kan lära sig det mesta inom dressyr o även hoppa   . Vi kommer att ta en dag i taget , men efter dom veckor jag ridit Lappen så har jag förstått att han har stor talang och ett riktigt stort hjärta. Tack snälla Anna   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards