Alla inlägg den 28 december 2010

Av Gabriella Blom - 28 december 2010 18:27

Hade så svårt att somna igår. Vilket gjorde att jag varit mer sovande än vaken på jobbet idag. Att sitta framför datorn i ett rum fullt av prat och dålig luft gör inte saken bättre. Igår red jag ju en jättefin kallblodskille. Det är helt otroligt vilka hästar kallbloden är. Bent Branderup har visst undrat över varför vi köper PRE från Spanien när vi har dessa superhästar här i Sverige. Jag håller verkligen med. Precis som Lappen var han fin i handen, otroligt mjuk att sitta på , bättre bärighet än alla hästar jag ridit och verkade väldigt lättlärd och lyhörd. Det ska sägas att denna häst är 12 år precis slutat sin travkarriär , oskolad och omusklad. Men det är inga nybörjar hästar här finns humör och vi var påväg ner i diket 2 ggr =D Det gäller att få hästen på sin sida. Jag tror att det behövs mycket power för att hästen ska kunna gå riktigt bra Jag är i allafall frälst. När jag har möjlighet att köpa häst så blir det en kallblodstravare helt klart. Det är ju roligt med en svensk ras också. Som det är nu jobbar jag för mycket för att hinna med egen häst på heltid. Jag ska rida Takida när han kommer hem. Imorgon blir det Hamilton som får ett träningspass. Tyvärr är han inte riktigt i form, men jag gillar honom. Han har börjat uppskatta mjuka pussar på mulen :) Sprang 4 km igår också. När jag började sprang jag en km på 8 min nu är jag nere på 6 min. Vilket ju är väldiga framsteg för mig. Jag är inte speciellt snabb, dessutom är jag inte så förtjust i att springa inne. Fast jag är rätt tjurig. Tänker starta vårruset och sedan ngt mil lopp till sommaren . Kanske det blir  maraton någon gång, men det är mycket träning dit. Jag springer för att må bra och orka allt annat här i livet. Fast just nu skulle jag bara vilja gå i ide. Ikväll blir det tidigt i säng.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards