Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Gabriella Blom - 18 augusti 2010 18:59

Igår red jag ut på Lappen i skogen. Red i min nya sadel och det fungerar hur bra som helst. Han var pigg och glad =) På hemvägen stod det en kille och plockade bär i skogen. Jisses vad farliga bärplockare är. Det hade jag ingen aning om ,)Lappen hoppade och frustade som värsta tjuren. Efter det var han så himla fin. Han jobbade i en fantastisk form. Jag hade ingenting i handen och han lydde min minsta vink. Vitt skum mellan bakbenen när vi kom hem. Jag har ridit idag också och han var lika fin. Dock inga farliga bärplockare idag. Ingen hälta nu heller . Tack och lov. Imorgon får han vila. Som han jobbat borde han få träningsvärk. Jag önskar alla kunde få sitta på en sån här häst och känna kraften och bärigheten. Det är en så otrolig känsla. Jag red Wille igår också. Vi tog en kortare tur i paddocken. Jobbade med bakbenen och mjukheten.Han gick i riktigt bra form på slutet. Det är ju alltid roligt att rida Wille. På honom kan man ju göra lite andra saker. Det är bra för min ridning. Wille fick vila idag, tar en längre skogstur med honom imorgon. Nu när jag inte jobbar hinner jag ju rida mer, vilket är fantastiskt roligt. Mindre roligt att vara utan jobb. Rida hela dagarna vore inte helt fel =D med lön.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards